Конференція/вебінар он-лайн

ТЕНДЕР.

Запуск Prozorro Market! Третя закупівельна революція!
КМУ прийняв Постанову «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу».

Як купити товар у кілька кліків! Як продавати товар на Prozorro Market?

  • Замовник зазначає інформацію про товару та його кількість, строк, місце, спосіб поставки, умови оплати та кінцевий строк подання ціни пропозицій.
  • Постачальники, які продають схожий товар у маркеті, можуть подати свої цінові пропозиції.
    1 раз кваліфікуватись і потім просто чекати замовлень.
  • Переможець — той, хто запропонує найнижчу ціну — визначатиметься системою автоматично.

 Проста, швидка, ефективна процедура (альтернатива обов`язковим спрощеним закупівлям):

  • Від оголошення до підписання угоди — 1 доба.
  • Уповноважена особа витратить не більше ніж 20 хв.

·         Без потреби щоразу складати тендерну документацію, оголошувати закупівлі та перевіряти пропозиції.

Закон № 114-ІХ "Про внесення змін до Закону України «Про державні закупівлі та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення державних закупівель". Зміни до Закону

ПРАКТИКА ЗАКОНУ "ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ", № 2265-VII.1.

ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ. Зміни до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Термін дії змін до Законів з 19 квітня 2020 року

ПОРЯДОК ЗАКУПІВЕЛЬ З УРАХУВАННЯМ НОВИХ ВИМОГ: правові та організаційні аспекти

DoZorro. Моніторинговий портал публічних закупок

19 квітня 2020 року вводиться в дію нова редакція Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Всі ми знаємо, що Закон не має зворотної дії.

Також відповідно до пункту 5 Розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” нової редакції Закону процедури закупівель товарів, робіт та послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону.

Кардинальні зміни чекають на процедури закупівлі.

Зміна порядку оскарження

Ці зміни передбачають зменшення строку розгляду скарг, повернення плати за подання скарги в разі її задоволення, неможливість відкликати скаргу тощо. Але цей функціонал буде доступний лише в тих закупівлях, які розпочнуться після 19 квітня 2020 року. Нагадаємо, що початком процедури закупівлі є  оголошення закупівлі.

Зміни в статтю 16

В Закон знову повертається такий кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Але при цьому в Законі чітко зазначено, що у разі встановлення цього критерію Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).

Це те чим грішили колись Замовники та по чому є досить велика практика АМКУ. Тож, якщо Вам дійсно важливо побачити баланс та звіт про фінансові результати Постачальника, то можете після 19 квітня 2020 року використовувати цей критерій. Якихось обмежень щодо прибутку чи виручки Постачальника Ви не повинні встановлювати.

Нагадаємо також, що в Законі залишається норма про те, що Замовник може установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв.

Зміни в статтю 17

В статтю 17 до переліку підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі додано декілька нових пунктів:

Пункт 11. Учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції";

Пункт 12. Службова (посадова) особа учасника/фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;

Пункт 13. Учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Як ми бачимо, тепер Ви зобов’язані будете відхилити пропозицію Постачальника, який має податкову заборгованість. Проте, він може надати вам докази того, що погашення цієї заборгованості розстрочене/відсрочене і тоді це не буде підставою для його відхилення.

Відповідно передбачати підтвердження Постачальником відсутності наведених вище підстав для відхилення необхідно тільки якщо Ваша закупівля розпочинається після 19 квітня 2020 року.

Який тип закупівлі проводити та зазначати в річному плані

Замовник вже почали планувати свої закупівлі і відповідно у багатьох виникає питання. До 19 квітня згідно діючого Закону, якщо вартість закупівлі допорогова, то Замовник може провести допорогову закупівлю або ж укласти договір та опублікувати звіт про укладений договір. 

З 19 квітня, якщо вартість закупівлі перевищує 50 тисяч, але є меншою визначених Законом порогів, то він зобов’язаний провести спрощену (допорогову) закупівлю. 

То яку закупівлю проводити і як планувати закупівлі зараз?

Все просто. Якщо Ви закуповуєте щось до 19 квітня то можете це зробити через прямий договір та опублікували звіт про це. Проте, якщо Ви не встигли це зробити до вступу в дію Закону, відповідно Вам потрібно буде проводити спрощену закупівлю

Створення річного плану не є початком проведення закупівлі, відповідно просто створення на початку року річного плану на 150 000 грн з зазначенням типу закупівлі “звіт про укладений договір” не є підставою для проведення прямої закупівлі та публікації звіту після 19 квітня 2020.

 

23 вересня 2020 року

 

Максименко

Зінаїда Володимирівна

Екс-заступник начальника відділу інформаційного забезпечення та контролю у сфері державних закупівель управління державних закупівель Мінекономрозвитку України. Автор методичних рекомендацій та посібників в системі державних закупівель товарів, робіт і  послуг. Сертифікати з правил The World Bank Group, «Державні закупівлі» і Свідоцтво про підвищення кваліфікації у сфері…

Боровик Максим

Тренер по продукту YouControl. YOUCONTROL - Повне досьє на кожну компанію України.

Перевірка замовника на платоспроможність.
Перевірка постачальника на відповідність кваліфікаційним вимогам згідно Закону "Про публічні закупівлі"

ПРОГРАМА:

Закон № 114-ІХ «Про внесення змін до Закону України»:

  • використання системи ProZorro при закупівлі від 50 000 грн, а також встановлюється заборона на скасування тендера, якщо на нього поскаржилися його учасники в орган оскарження;
  • виправлення помилок в документації протягом 24 годин і давати замовникам право проводити попередні ринкові консультації для аналізу ринку.
  • ·  Зобов’язання Замовника надавати звіт в ProZorro про всі закупівлі вартістю від 1 копійки (раніше 50 тисяч гривень).
  • Запроваджується диференційну оплату за подання скарги в Антимонопольний комітет України, що дозволить припинити необґрунтоване оскарження великої кількості закупівель та затримку проведення тендеру .
  • ·  Повернення плати в разі задоволення скарги Постачальника.
  • ·  Посилення відповідальності за порушення законодавства для несумлінних замовників, введення персональної відповідальності посадових осіб в виглдяді штрафу.
  • Боротьба з демпінгом цін, система буде вказувати на низку ціну і постачальник повинен буде її обґрунтувати.
  • Нові інструменти для підвищення ефективності закупівель, електронні каталоги  ProZorro Market.
  • Подовження строку закупівель лік та вакцин через міжнародні організації до 2022 року. Перелік лік і порядок закупівель буде затверджувати Кабінет Міністрів України.

 

ПРАКТИКА ЗАКОНУ "ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ", № 2265-VII.1.

1. Контроль за здійсненням закупівель та основні аспекти перевірок.  

Застосування економічної класифікації видатків бюджету при формуванні річного плану закупівель та змін до нього     (наказ Мінфіну (зі змінами) №754).  Підозрілі тендери.

2. Перевірки по-новому Державної аудиторської служби України (ДАСУ):  

  • Нові права ДАСУ. Функції та повноваження ДАСУ та її територіальних органів під час проведення перевірок публічних закупівель (постанова КМУ № 631 від 01.08.2013) та поекти рішень щодо майбутніх перевірок.  
  • Моніторинг закупівлі. Аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (Закон Про внесення змін... щодо здійснення моніторингу закупівель від 21.12.2017 № 2265-VIII).  
  • Порядок здійснення моніторингу публічних закупівель.  
  • У разі виявленя порушення - вимога про усунення. Як працює?  
  • Як реагувати на рекомендації і зауваження Держаудитслужби?  
  • Строк здійснення моніторингу закупівлі.  
  • Рішення про проведення комплексної перевірки
  • Перевірка. Накладення штрафів за рішенням суду
  • Окремий “кабінет” ДАСУ у системі.Всі дії ДАСУ (рішення, діалог із замовником…) у процесі моніторингу оприлюднюються публічно для перегляду всім відвідувачам в системі.

3. ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ. Зміни до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»

  • Новий порядок здійснення закупівель з урахуванням заходів з подолання корупції.
  • Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, антикорупційна програма учасника, уповноважена особа з антикорупційної програми.
  • Порядок дій замовників щодо виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції».   Позиція Уповноваженого органу щодо виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції».  
  • Закон України «Про відкритість використання публічних коштів»: обов’язки для замовника, зміни в законодавстві, що вносяться цим Законом.

4. Робота системи DOZORRO: risk.dozorro.org?  

  • Інтеграція ProZorro з системою ризик-індикаторів. Які ризик-індикатори будуть запроваджені системою?

5. Повноваження при проведенні контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель:  

  • Рахункова палата України;  
  • Антимонопольний комітет України;  
  • Державна казначейська служба.

6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ у сфері закупівель та розміри адмінштрафів за порушення законодавства.

  • Ризики учасників та замовників.  
  • Практичні рекомендації щодо процесу перевірок.  
  • Стаття 164 прим. 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення “Порушення законодавства про закупівлі” та практика її застосування.  
  • Порушення, які можуть становити ознаки кримінальних злочинів згідно Кримінального кодексу України.  
  • Накладення відповідних штрафів за рішенням суду. 

ЗМІНИ ЗАКОНОДАВСТВА 2018/2019. ПОРЯДОК ЗАКУПІВЕЛЬ З УРАХУВАННЯМ НОВИХ ВИМОГ: правові та організаційні аспекти.

7. Сучасний стан нормативно-правового поля здійснення державних закупівель. Аналіз всіх змін.

8. Закон України «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ». PROZORRO.

  • Термінологія.  Сфера застосування.  Кваліфікація учасника.  
  • Оприлюднення інформації про закупівлю: строки, порядок. Тендерний комітет.  
  • Процедури закупівель: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.  
  • Порядок проведення електронних закупівель.

9. DoZorro. Моніторинговий портал публічних закупок.

  • База для реальних оцінок замовників/учасників та окремих тендерів. Для висловлення думки щодо проведених тендерів.  
  • Збір інформації для оскарження (в т.ч. сумнівних угод).  
  • Автоматичне формування рейтингу добросовісних постачальників та замовників.  
  • Методики виявлення порушень.

10. ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ. Порядок та основні умови планування: ефективна організація закупівель протягом року.

  • Особливості формування річного плану державних закупівель: необхідність оприлюднення додатку до річного плану та очікуваних сум закупівлі.  
  • Новий порядок визначення предмета закупівлі: Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник» (CPV:2015, IDT) ДК 021:2015. Особливості роботи.  
  • Відшкодування, законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.  
  • Вибір процедури закупівлі.  
  • Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі: порушення або правомірне рішення.   
  • Проведення закупівель наприкінці та на початку року.

11. Загальні умови здійснення закупівель.  

  • Порядок оприлюднення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу: строки, витрати.  
  • Розміщення інформації англійською мовою.  
  • Рекомендації щодо роботи з веб-порталом з питань державних закупівель щодо оприлюднення інформації.  
  • Строки проведення процедур закупівель.  
  • Рекомендації щодо роботи у Веб-сервісі замовника на акредитованих майданчиках.

12. Окремі етапи організації та проведення процедур закупівель.   

  • Вибір строку подання пропозицій конкурсних торгів.  
  • Окремі аспекти складання оголошення про заплановану закупівлю.

13. Здійснення закупівель за рамковими угодами.  

  • Порядок визначення генеральних замовників та їх взаємодія з замовниками за рамковими угодами.  
  • Особливості виконання рамкових угод.  
  • Перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами.

14. ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ.  

  • Строки в договорах.  
  • Можливість застосування попередньої оплати.  
  • Можливість внесення змін в умови договору.  
  • Пролонгування договору на наступний період.  
  • Недійсність договору про закупівлю.  
  • Штрафи в договорі. 

ЕЛЕКТРОННІ ЗАКУПІВЛІ. PROZORRO – законодавчі та  технічні аспекти роботи.Процедури закупівель: практика та особливості їх проведення.

15. Майстер-клас реального проведення закупівель в режимі on-line.

16. Практика проведення електронних закупівель з використанням системи PROZORRO в режимі он-лайн(для учасників і замовників).  

  • Регламент роботи системи електронних закупівель Prozorro. Презентація існуючих електронних майданчиків.  
  • Реєстрація: тестовий режим та режим реальних закупівель, мультидоступ. Інструменти особистого кабінету замовника.  
  • Створення закупівлі: завантаження документів, запитання учасників і відповіді на них, редагування та скасування. Редукціон.  
  • Кваліфікація кандидатів акцепт/ відхилення.  
  • Анулювання переможця. Відхилення пропозиції потенційного переможця.  
  • Публікація договору. Моніторинг і статистика.  
  • Розгляд прикладів завершених закупівель.

17. Використання даних відкритих баз та реєстрів при проведенні процедур закупівель. Інформація про платника податків. Можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.

18. Організація та проведення відкритих торгів.

19. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.   

  • Примірна тендерна документація та особливості її розроблення.  
  • Новий Наказ Мінекономрозвитку.  
  • Кваліфікаційні критерії відбору учасників.  
  • Виконання аналогічних договорів – правомірна вимога чи дискримінація.  
  • Технічна специфікація, особливості складання. Особливості формування.  
  • Забезпечення пропозиції конкурсних торгів, забезпечення виконання договору про закупівлю: гарантія чи виконання норм Закону? Оптимальний вибір способу і розміру забезпечень.  
  • Критерії оцінки: ціна чи ціна з урахуванням інших показників. Варіант методик оцінки.

20. Встановлення, виконання та перевірка окремих вимог тендерної документації (кваліфікаційної документації).  

  • Виписка/Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в електронному вигляді.  
  • Інформація з ЄДРПОУ.   
  • Інформація про платника податків.  
  • Можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.  
  • Використання даних відкритих баз та реєстрів при проведенні процедур закупівель.

21. Особливості проведення допорогових закупівель, відкритих торгів (українських та європейських).

22. Забезпечення тендерної пропозиції. Оптимальний вибір способу і розміру забезпечення.

23. Окремі етапи організації та проведення процедур закупівель.

24. Порядок отримання тендерних пропозицій.  

  • Нововведення при проведенні аукціону при здійсненні публічних закупівель: необхідність встановлення розміру мінімального кроку аукціону для пропозиції учасника.

25. Оцінка тендерних пропозицій та кваліфікаційних вимог учасників.  

  • Оособливості здійснення вибору переможця.  
  • Виправлення арифметичних помилок.  
  • Порядок відхилення пропозицій конкурсних торгів.

26. Відміна замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.   

  • Повідомлення про намір укласти договір.  
  • Інформування учасників про результати проведення процедури закупівлі.

27. Процедура конкурентного діалогу: організація та проведення.

28. Переговорна процедура закупівлі.   

  • Порядок, підстави та умови застосування переговорної процедури закупівлі.  
  • Обґрунтування підстави для застосування процедури закупівлі.  
  • Порядок проведення.  
  • Наслідки проведення переговорної процедури закупівлі для замовника.  
  • Закупівля енергоносіїв, водо-, теплопостачання, водовідведення тощо.  
  • Нове при здійсненні закупівлі природного газу. 

ТЕНДЕРНИЙ КОМІТЕТ ЧИ КОМІТЕТ З КОНКУРСНИХ ТОРГІВ.

29. Організація діяльності комітету з конкурсних торгів.

30. Уповноважена особа в організації щодо проведення запівель.

31. Хто приймає рішення та їх легітимність.

32. Хто входить до складу.

33. Проблемні питання.

34. Законодавчі колізії та шляхи їх вирішення.

35. Корупційні ризики та складові.

ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА КОНТРОЛЬ.

36. Порядок оскарження процедур закупівлі.

37. Контроль за здійсненням закупівель та основні аспекти перевірок.

38. Функції та повноваження Державної аудиторської служби.

39. Відповідальність у сфері закупівель. Ризики учасників та замовників. Можливості їх мінімізації.

 

Вартість участі в вебінарі 1450,00 грн без ПДВ

 

У вартість включено:

Підключення та інтерактивна участь у вебінарі (при наявності у вас мікрофона і відео-камери можливість прямого спілкування з лектором;

Ексклюзивні добірки матеріалів (презентацій) плюс запис вебінару;

 

Вартість участі одного слухача семінару -  1950,00 грн.

(Без ПДВ)

(Всі вимоги карантинного режиму обов'язково будуть дотримані, зал на 345 м.кв. відстань 1,5 метрів між слухачами)

кількість місць в групі обмежена

 

У вартість включено:

Обід в ресторані готелю;

Кава-брейки з дивовижною випічкою (вранці, в перервах);

Набір канцтоварів;

Можливість спілкування з лекторами та колегами;

 

Реєстрація: (044) 221-69-87, моб. (067) 536-09-01

 

Регистрация на семинар